مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل
سرخط خبرها

امکان تمدید آتش‌بس غزه وجود دارد | یک روز بیشتر به ازای آزادی ۱۰ گروگان

  • کد خبر: ۱۹۶۱۴۳
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳
امکان تمدید آتش‌بس غزه وجود دارد | یک روز بیشتر به ازای آزادی ۱۰ گروگان
تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی درباره توافق تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس و وقفه چهار روزه جنگ گزارش داد: "این توافق امکان تمدید وقفه جنگ برای پنج روز بیشتر یعنی یک روز به ازای آزادی هر ۱۰ گروگان را می دهد."

به گزارش شهرآرانیوز، تارنمای آمریکایی آکسیوس عصر چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: «مقامات اسرائیلی گفته اند فکر می کنند حماس آماده اجرای دومین مرحله توافق خواهد بود تا در ازای وقفه بیشتر در جنگ گروگان‌های بیشتری را آزاد کند. آنها گفته‌اند این توافق امکان تمدید وقفه جنگی برای پنج روز بیشتر یعنی یک روز به ازای آزادی هر ۱۰ گروگان را می دهد.»

این رسانه آمریکایی نوشت: مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند چهارشنبه شب فهرست نخستین گروه از گروگان‌هایی را که قرار است روز پنجشنبه آزاد شوند، دریافت خواهد کرد.

آکسیوس افزود: مقامات اسرائیلی هر شب فهرست زندانیان فلسطینی را که آزاد خواهند شد، آماده خواهد کرد که تحویل صلیب سرخ خواهند شد. از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه به وقت محلی فرایند تبادل اسرا در گذرگاه رفح آغاز خواهد شد.

در این گزارش آمده است: هنگامی که صلیب سرخ گروگان ها را به مرز می آورد و توسط مقامات اسرائیلی شناسایی می شوند، اولین گروه از اسرای فلسطینی از زندان های اسرائیل آزاد می شوند. گروگان‌ها سپس به بیمارستان‌های اسرائیل منتقل خواهند شد.

آکسیوس ادامه داد: مقام‌ات اسرائیلی گفته ‌اند که در اعلام اسامی گروگان ها به خانواده‌های آنها بسیار دقت خواهند کرد.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشت: «ما به حماس اعتماد نداریم و نمی‌خواهیم امیدواری‌های کاذب ایجاد کرده و موجب ناامیدی شویم. وقتی که گروگان‌ها در اختیار ما قرار گرفتند به خانواده ها اطلاع رسانی خواهیم کرد و آنها را به یک محل در بیمارستان دعوت خواهیم کرد.»

آکسیوس اضافه کرد: مقامات اسرائیلی گفته اند به اعتقد آنها احتمال زیادی وجود دارد که توافق به آزادی بیش از ۵۰ زن و کودک در ۴ روز وقفه موقت جنگ منجر شود.

آکسیوس به نقل از یکی از مقامات اسرائیلی نوشت: می‌دانیم که حماس حداقل ۷۰ تا ۸۰ زن و کودک را در اختیار دارد که می‌توانیم همه آنها را آزاد کنیم.

این رسانه آمریکایی – اسرائیلی ادامه داد: بر اساس برآوردهای اسرائیل، ۴۰ کودک زیر ۱۹ سال و ۱۳ مادر هستند که در حمله تروریستی ۷ اکتبر ربوده و به غزه آورده شدند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود در طول توقف چهار روزه درگیری‌ها، اسرائیل به ۳۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را بدهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت (وقفه موقت) ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آنها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌ های بشردوستانه و کمک‌ های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->